Tilaus- & toimitusehdot
EquusCare verkkokaupan tilaus-, toimitus-, sopimus- ja takuuehdot, voimassa 1.1.2015 alkaen.
EquusCare verkkokauppa löytyy osoitteesta http://www.hevosia.fi ja tuotteiden myyjänä on Equus Welfare Oy, Lahti, Y-tunnus 1857470-7.
Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Seuraavia ehtoja sovelletaan EquusCaren ja sen asiakkaiden välisessä kaupassa
EquusCare myy hevos- ja ratsastustarvikkeita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille ja organisaatioille Suomeen.
Verkkokaupan ehdot lyhyesti:
Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Kaikki hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron oman verokannan mukaisesti.
Toimitamme tilaukset asiakkaalle käyttäen PostNordin ja Matkahuollon palveluita. Toimituskulut riippuvat paketin painosta. Toimitamme tilauksia vain Suomeen. Pyrimme lähettämään tilauksen kahden arkipäivän kuluessa. Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esimerkiksi Matkahuolto kuljettaa paketit yleensä 1-2 päivässä perille. Pyrimme tiedottamaan mahdollisista toimitusviivästyksistä mahdollisimman pian.
Ostokuitti tai laskukopio tulee säilyttää virhevastuuta varten.
Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, mikäli tuote on käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa. Palautusoikeus koskee ainoastaan verkkokaupasta ostettuja tuotteita ja vain loppuasiakkaita (ei jälleenmyyjiä).
Jos olet saanut väärän tuotteen tai tuote on viallinen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla info@equuscare.fi tai puhelimitse +358 50 45 35241
Mikäli huomaat lähetyksesi vahingoittuneen, ilmoita siitä välittömästi toimittajan palveluun (PostNord tai Matkahuolto). Tarkasta lähetys ennen lunastusta/allekirjoitusta. Älä lunasta vahingoittunutta lähetystä ilman varauma ilmoitus rahtiyhtiölle!
Tilaaminen
Tuotteet voi ostaa liiketiloistamme tai internetin välityksellä osoitteesta www.hevosia.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Mikäli asiakas toimittaa väärät asiakastiedot, EquusCare ei ole vastuussa näistä.
Tilausvahvistus toimii kaupan sopimuksena. Tilausvahvistus toimitetaan vain sähköpostiin, sitä ei tulosteta luontoa säästääksemme toimituksen mukaan. Mikäli et saanut tilausvahvistusta sähköpostitse, ota yhteyttä meihin.
Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visman verkkopalvelun kautta ja tiliotteella maksun saajana näkyy Paybyway Oy. Visma välittää maksut verkkokauppiaalle.
Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin, ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Kortilla maksettaessa verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet asiakkaalle.
Visa, Visa Electron ja MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paybyway Oy toimii myyjänä ja maksun saajana, ja vastaa täten korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Maksun saajana näkyy Visma Pay / Paybyway Oy. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella.
Yrityksellämme ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Korttimaksamisessa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.
Maksutavat
Visma Payn kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat:
Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit sekä Jousto
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia.
Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy.
Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa!
Toimitusaika
Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien
tuotteiden toimitusaika on yleensä 1-2 arkipäivää. Mikäli toimitettavat
tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Mikäli
tuote on valmistajalta loppunut, ilmoitetaan tästä viipymättä asiakkaalle.
Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen,
tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan
kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä. Mikäli tuote on
kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä,
mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista
paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.
Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan asiakkaille
tapauskohtaisesti
Toimitustapa
ja toimituskulut
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut.
Vaihto- ja palautusehdot
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän
vaihto- ja palautusoikeus. Palautuksesta on ilmoitettava myyjälle etukäteen
sähköpostitse tai puhelimitse ja sovittava palautusehdot.
Palauttamisesta aiheutuneista kustannuksista vastaa asiakas. HUOM! Voit
käyttää matkahuollon asiakaspalautuskoodia 9530495 - mahdolliset palautuskulut
vähennetään hyvityksestä. Vaihto kerran samaan, normaalihintaiseen tuotteeseen
on ilmainen - ei koske Outlet-, alennus- ja rehutuotteita.
Ilmoittamatta jättäneet käsitellään kuten noutamatta jättäneet – Vähennämme
hyvityksestä käsittelytkulut 9 €.
Mikäli palautat paketin pakettiautomaattiin, rekisteröi
palautus netissä https://www.matkahuolto.fi/paketit/palauta-paketti
Tuotteen tulee olla käyttämätön, laput kiinni eikä esim
kenkäbokseja tule lähettää sellaisenaan vaan aina suojattuna. Pakkaathan
palautuksen mahdollisimman pienesti - näin olet mukana säästämässä luontoa.
Palautusosoite:
Matkahuollon asiakaspalautus 9530495
Lisätietoja tarvittaessa info@equuscare.fi tai 0504535241
Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksen
vastaanottamisesta. Mikäli tilauksesta palautetaan vain osa ja summa
jää alle ilmaisen toimitusrajan, palautuskulut vähennetään hyvitettävästä
summasta. Kun palautus on hyväksytty, palautettavien tuotteiden hinta
palautetaan suoraan käyttämällesi maksutavalle Visma Payn kautta. Palautuksia
käsitellään noin 2 kertaa viikossa - Lisäksi käyttämälläsi maksutavalla voi
olla omia vaatimuksia palautuksen keston suhteen, joten otathan tämän huomioon
tuotetta palautettaessa!
Noutamatta
jääneet lähetykset
Noutamatta jääneet lähetykset käsitellään kuten sopimatta
palautetut. Käsittelytkulut 9 € sekä palautuksesta aiheutuneet kustannukset. Noutamatta jättäminen ei ole
kuluttajasuojalain mukainen palauttaminen.
Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
Emme ole vastuussa rahtiyhtiöiden rikkomista tai kadottamista tuotteista! Mikäli lähetyksesi on rikkoutunut tai paketti auki, teethän varaumailmoituksen heti rahtiyhtiölle!
Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@equuscare.fi tai puhelimitse/SMS +358 50 4535241
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle mahdollisine kuvineen. Tuotteet lähtevät aina ehjinä. EquusCare ei vastaa kuljetuksessa tulleista vaurioista. Equuscare käyttää varastossaan valvontakameratarkistusta tuotteiden toimituksen varmistamiseksi.
Muuta